Samoloty
Airbus A321
Airbus A321 jest samolot pasażerski średniego zasięgu produkowany przez europejskie konsorcjum Airbus w Tuluzie. Airbus A321 jest największym z serii maszyn Airbus A320 Family oraz największym na świecie samolotem pasażerskim średniego zasięgu przewożącym ponad 200 pasażerów.
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 220 |
Silniki: | 2 CFMI CFM-56-5B3smit |
Maksymalna masa startowa: | 89 000 kg |
Maksymalny zasięg: | 5950 |
Prędkość przelotowa: | 828 km/h |
Rozpiętość skrzydeł: | 34 m |
Całkowita długość: | 44,51 m |
Wysokość: | 11,76 m |

Airbus A320
Pasażerski samolot średniego zasięgu produkowany przez firmę Airbus. Jest pierwszym samolotem pasażerskim wyposażonym w cyfrowy układ sterowania lotem fly-by-wire. Samolot ten został oblatany 22 lutego 1987, a rok później 28 marca 1988 odbył swój pierwszy lot komercyjny w barwach Air France. Airbus A320 jest bazowym modelem samolotów A318, A319 i A321. Obecnie wyprodukowano ponad 5400 sztuk samolotów z rodziny A320[1]. Samolot ten jest bezpośrednią odpowiedzią europejskiego producenta na amerykańskiego Boeinga 737. (źródło: Wikipedia)
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 180 |
Silniki: | 2 × CFM56-5 lub 2 × IAE V2500 |
Maksymalna masa startowa: | 77 000 kg |
Maksymalny zasięg: | 5700 km |
Prędkość przelotowa: | 0,79 Ma |
Rozpiętość skrzydeł: | 33,91 m |
Całkowita długość: | 37,57 m |
Wysokość: | 11,76 m |

ATR 72
ATR 72 – pasażerski samolot turbośmigłowy, produkowany przez włosko-francuskie przedsiębiorstwo lotnicze ATR (wł.: Aerei da Trasporto Regionale, franc.: Avions de Transport Régional), używany na regionalnych trasach przez linie lotnicze m.in. CSA Czech Airlines, Binter Canarias, Alitalia, TransAsia Airways. Dwie wersje – ATR 72-200 i ATR 72-500 różnią się zespołami napędowymi oraz wyposażeniem elektryczno-awionicznym. Liczba foteli na pokładzie zależna jest od konfiguracji samolotu. ATR 72 to metalowy, pasażerski górnopłat z dwoma turbośmigłowymi silnikami i niskopoziomowym podwoziem.
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 72 |
Silniki: | Hamilton Standard 4 łopaty |
Maksymalna masa startowa: | 22.000kg |
Maksymalny zasięg: | 770 NM ~ 1.400 km |
Prędkość przelotowa: | 277 ktn ~ 513 km/h |
Rozpiętość skrzydeł: | 27,06 m |
Całkowita długość: | 27,19 m |
Wysokość: | 7,65 m |
Wysokość wnętrza kabiny: | 1,91 m |

Boeing 737-800
Boeing 737 – najpopularniejszy na świecie wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, produkowany w wielu wersjach od 1967 roku (obecna generacja od 1996) przez firmę Boeing w Stanach Zjednoczonych. Konfiguracja siedzeń to układ "2x3" (dwa rzędy, po trzy siedzenia w rzędzie). Jest to najczęściej zamawiany samolot pasażerski wszech czasów: do tej pory w sumie zamówiono 10499, a dostarczono 7425 egzemplarzy. Boeing 737 jest tak szeroko rozpowszechniony, że w każdej chwili ponad 1250 tych maszyn znajduje się w powietrzu. Średnio co pięć sekund gdzieś na świecie startuje lub ląduje jedna maszyna typu 737. W 2013 roku miesięczne tempo produkcji wynosiło 38 sztuk, a w 2014 roku ma wzrosnąć do 42 egzemplarzy na miesiąc. (źródło: Wikipedia)
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 189 |
Silniki: | 2xCFMI CFM56-7 o max. ciągu 27 300 lb |
Maksymalna masa startowa: | 79 010 kg |
Maksymalny zasięg: | 5 665 km |
Prędkość przelotowa: | 0.785 Macha (530mph) na wysokości 35000 stóp |
Rozpiętość skrzydeł: | 34,3 m (z wingletami - 35,7 m) |
Całkowita długość: | 39,5 m |
Wysokość: | 12,5 m |
Wysokość wnętrza kabiny: | 3,53 m |

Bombardier Q400
Bombardier Q Series lub Bombardier Dash-8 (wcześniej de Havilland Canada Dash 8 lub DHC-8) to rodzina samolotów pasażerskich o napędzie turbośmigłowym produkowanych przez firmę Bombardier Aerospace. Samoloty serii Q stanowią rozwinięcie popularnej konstrukcji DHC-8 (Dash-8) wytwarzanej przez firmę de Havilland, przejętą ostatecznie w 1992 r. przez Bombardier Aerospace. (źródło: Wikipedia)
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 80 |
Silniki: | 2xPW150A |
Maksymalna masa startowa: | 29 260 kg |
Maksymalny zasięg: | 2 522 km |
Prędkość przelotowa: | 667 km/h |
Rozpiętość skrzydeł: | 28,4 m |
Całkowita długość: | 32,81 m |
Wysokość: | 8,3 m |
Wysokość wnętrza kabiny: | 2,51 m |
E195
Polskie Linie Lotnicze LOT zamówiły 4 samoloty tego typu. Pierwszy z nich, zarejestrowany jako SP-LNA, przyleciał na warszawskie Lotnisko Chopina 11 kwietnia 2011 roku, a drugi (SP-LNB) przyleciał 26 czerwca, trzeci (SP-LNC) przybył 28 sierpnia 2011 roku[2]. Kolejny z zamówionych samolotów (SP-LND) został dostarczony 26 lutego 2012 r. To zarazem czwarta i ostatnia maszyna tego typu we flocie polskiego narodowego przewoźnika z Embraerów 195 zamówionych przez LOT w styczniu 2008 roku
Dane techniczne
Ilość pasażerów: | do 108 |
Maksymalny zasięg: | 3334 km |
Prędkość przelotowa: | 890 km/h |
Rozpiętość skrzydeł: | 28,72 m |
Całkowita długość: | 38,65 m |
Wysokość: | 12500 m |